اجرای طرح قرآنی ۳۰ روز ۳۰ آیه در سطح جنوب کرمان 

اجرای طرح قرآنی ۳۰ روز ۳۰ آیه در سطح جنوب کرمان 

تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
اسماعیل نیک نفس گفت: با توجه به فرارسیدن ماه رمضان و کانون فرهنگی هنری مصباح تصمیم دارد طرح ۳۰ روز ۳۰ آیه را در سطح کانون های مساجد جنوب کرمان برگزار کند.

«اسماعیل نیک نفس» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: با توجه به فرارسیدن ماه رمضان و با برنامه ریزی های انجام شده، کانون فرهنگی هنری مصباح تصمیم دارد طرح ۳۰ روز ۳۰ آیه را در سطح کانون های مساجد جنوب کرمان برگزار کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد عمران در تشریح نحوه اجرای این طرح، بیان کرد: یک گروه در فضای مجازی راه اندازی شده و هر روز تفسیر یک آیه از قرآن کریم براساس تفسیر مقام معظم رهبری، در این گروه منتشر می شود و پس از گذشت ۱۰ روز، از تفسیر این آیات آزمونی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در واقع در این گروه مجازی در مدت زمان ۳۰ روز ماه رمضان، تفسیر ۳۰ آیه گذاشته می شود و هر ۱۰ روز یکبار از ۱۰ آیه آزمون برگزار می شود و به این ترتیب در مجموع ۳ آزمون در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

نیک نفس اضافه کرد: پس از برگزاری هر مرحله نفرات برتر انتخاب می شوند و چنانچه تعداد نفرات برتر زیاد باشد، از طریق قرعه کشی جوایزی به تعدادی از آنها اهدا می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح این است که بچه ها علاوه بر تلاوت قرآن کریم در معانی آن تدبر کرده تا به سطح عمیق تری از شناخت و معرفت نسبت به خداوند دست یابند و این آیات چراغ راهی برای آنها در زندگی باشد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های این کانون فرهنگی هنری در ماه مبارک رمضان، برگزاری جشن مجازی میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام است.

نیک نفس بیان کرد: یکی از ویژه برنامه های در نظر گرفته شده برای این جشن، اجرای زنده سرود توسط گروه سرود کانون است که از طریق اینستاگرام پخش خواهد شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح ابراز کرد: در همین راستا از امروز گروه سرود تمرین های خود را برای اجرای هر چه بهتر سرود در شب میلاد آن حضرت آغاز می کند امیدواریم با برنامه های شاد و متنوعی که در این خصوص در نظر گرفته شده، شادی را به خانه ها برده و همشهریان لذت ببرند.

پایان پیام/ 586